Nusipirko blyną, bet norėjo gauti tortą

Nors sutartyje buvo įsipareigota išasfaltuoti visą aikštelę autobusams laikyti, daugybę metų tebematome panašų vaizdą. Tiesa, dabar apie degalinę paklotos trinkelės. O prieš ją, ir už jos — vandens sklidinos duobės.

Įvyko Savivaldybės tarybos kolegijos posėdis. Jame politikai išklausė informaciją apie parengtą UAB „Telšių autobusų parkas“ veiklos galimybių optimizavimo studiją“.

Alvydas Ivoncius

Siūlo bazę statyti koncesijos būdu
Studiją parengė UAB „Optima Consult“. Ją pristatė Ilma Miliutė-Žilienė. Savivaldybė užsakė šią studiją, norėdama sužinoti, kokios „Telšių autobusų parkui“ yra galimybės pasistatyti naują gamybinę bazę. Kitaip sakant, ką reikėtų daryti, kad įmonė tokią bazę galėtų pasistatyti. I.Miliutė-Žilienė apibūdino „Telšių autobusų parko“ veiklos situaciją, veiklos rezultatus. Įmonė pervežtų keleivių skaičius per pastaruosius trejus metus mažėjo dėl demografinės situacijos, kylančio automobilizacijos lygio.
Pernai „Telšių autobusų parkas“ turėjo 42 tūkst. eurų nuostolių. Vidutinis autobusų amžius — apie 20 metų, nors pataraisiais metais ir įsigyta naujų autobusų. Neigiamai įmonės rezultatus veikia tai, kad gamybinė bazė yra tolokai nuo miesto centre įsikūrusios Autobusų stoties, todėl susidaro nemaža vadinamoji „nulinė rida“. Kadangi įmonė neturi savo gamybinės bazės, teritorijos autobusams laikyti ir pastato remonto dirbtuvėms nuoma bei autobusų remonatas pernai kainavo 113 tūkst. eurų. Per visą teritorijos ir pastato nuomos laikotarpį nuo 2014 metų įmonė išleido 151 tūkst. eurų.
Pasak pranešėjos, įmonei būtų naudinga užsiimti papildoma veikla: turėti plovyklą, remontuoti ne tik savo autobusus, bet ir kitas transporto priemones.
Kadangi dėl prastų finansinių rezultatų „Telšių autobusų parkas“ greičiausiai negautų paskolos iš bankų naujai gamybinei bazei statyti, siūloma ieškoti kitos išeities.
Viena jų — palikti viską, kaip yra: nuomotis teritoriją ir pastatą. Tačiau čia reikėtų investuoti apie 73 tūkst. eurų. O pastatas ir teritorija priklauso UAB „Zimtransa“.
Dar viena išeitis — koncesijos sutartis su bendrove, kuri pastatytų naują gamybinę bazę. Aišku, toks būdas kainuotų brangiau nei patiems statytis.

Daugiau skaitykite „Kalvotojoje Žemaitijoje“ Nr. 68 (10080)