Ligoninės konsultacinės poliklinikos registratūroje — paslaugios ir supratingos moterys

Registratūros kolektyvas stengiasi nuoširdžiai padėti visiems pacientams.

Kaip teatras prasideda nuo rūbinės, taip gydymo įstaiga — nuo registratūros. Kasdien VšĮ Regioninės Telšių ligoninės konsultacinės poliklinikos registratūros duris praveria šimtai pacientų: kiekvienas su savo skausmu, kiekvienas su savo didesniu ar mažesniu rūpesčiu.

Lina Dijokienė

Darni komanda
Kad kiekvienam iš jų nors nedidele dalele galėtų palengvinti jo skausmą, rūpestį ar problemą, nuoširdžiai dirba geranoriškas ir supratingas, nors ir nedidelis VšĮ Regioninės Telšių ligoninės konsultacinės poliklinikos registratūros darbuotojų kolektyvas: vyresnioji registratorė Vilma Girdenienė, registratorės Rimalda Sipavičienė, Ramunė Borisė, Loreta Vambutienė, Raimonda Ubartienė, Kornelija Brazdauskaitė.

Moterys neslepia: kasdienybėje visko nutinka, būna nepatenkintų pacientų, ypač, kai jiems nepasiseka čia ir dabar prisiregistruoti pas norimą specialistą, tačiau, kaip teigė į pokalbį įsijungusi Konsultacinės poliklinikos vyresnioji slaugytoja Bronė Kelpšienė, labai daug problemų, tarp jų ir blogą pacientų nuotaiką, suirzimą ar nepasitenkinimą, galima įveikti paprastu ramiu, nuoširdžiu žodžiu, laiku ištiesta pagalbos ranka, supratinga šypsena. Moterys tvirtino, jog darbe laikosi principo: jei tik įmanoma pagelbėti žmogui, dedamos visos kolektyvo pastangos, kad pacientas kuo greičiau sulauktų pagalbos. Tai atsiperka. Pašnekovės šypsodamosis pasakojo sulaukiančios daug daugiau padėkų nei piktų skundų.
„Registratūroje dirba savo darbo sritį išmanančios, patyrusios, ilgametės darbuotojos. Čia labai svarbus komandinis darbas, vienas kito supratimas iš pusės žodžio ar žvilgsnio, todėl labai džiaugiamės puikia draugiška kolektyvo atmosfera“,— sakė B.Kelpšienė, pabrėžusi, jog Telšių ligoninės Konsultacinės poliklinikos registratorės — atsakingos, kruopščios, darbščios ir labai kūrybingos moterys.

Diegia naujoves
VšĮ Regioninės Telšių ligoninės direktorė Jovita Seiliuvienė priminė, jog, dar eidama į konkursą įstaigos vadovės pareigoms užimti, tarp aktualių savo veiklos tikslų iškėlė labai svarbų pacientams dalyką: mažinti eiles prie gydytojų kabinetų ir sudaryti sąlygas kuo greičiau gauti reikalingą specialisto konsultaciją. Šiam tikslui pasiekti įvedamos registracijos naujovės. „Iš pradžių išanalizavome situaciją. Viena iš priežasčių, kodėl pacientai buvo nepatenkinti, kad negali apskritai prisiregistruoti, buvo ta, kad mes registruodavome ir talonus vizitui duodavome tik vieną mėnesį. Žinoma, būdavo labai nepatenkintų, kai išgirsdavo, jog talonų nėra ir viskas. Arba būdavo registratūroje gyva eilė, o talonai pasibaigdavo per dvi valandas. Tuomet kildavo suprantamas žmonių nepasitenkinimas. Dabar nusprendėme registruoti ištisai, trim mėnesiams. Žmogus gauna informaciją, jog jis jau priregistruotas. Galbūt ta eilė ateis ir po dviejų mėnesių, bet konsultaciją garantuotai gaus. Žinoma, kiekvieną kartą registratūroje paklausia, kokia bėda. Jei žmogus dispanserizuotas ir jam reikia konsultacijos pagal planą arba tik vaistams išsirašyti kas tris mėnesius, vadinasi, jam nebus problema ir palaukti. O kai reikalinga skubi pagalba, ieškome įvairių išeičių,— tvirtino ligoninės direktorė. — Didžiausios eilės yra laukiančių kardiologų, neurologų ir reabilitologų konsultacijų. „Degantis“ taškas šiuo metu yra susirasti gydytoją neurologą. Viena gydytoja Irena Skernevičiūtė, jos kolegei susiruošus išeiti dekretinių atostogų, fiziškai nebepajėgia, tad dedame visas pastangas rasti pavaduojantį neurologą“,— svarbiausiu rūpesčiu šioje srityje pasidalijo J.Seiliuvienė, apgailestavusi, kad šiuo metu per mažai Lietuvoje rengiama neurologų.
VšĮ Regioninės Telšių ligoninės l.e.p. direktorės pavaduotoja medicinai Simona Simaitytė pasakojo, jog gana dažnai nutinka taip, kad labai paklausių konsultacijų užsirašęs pacientas ima ir neateina, o tuo metu galbūt ši konsultacija gyvybiškai būtina kitam žmogui. Be to, veltui nueina ir konsultuojančio gydytojo laikas. Norėdami išvengti šios problemos, pasikonsultavus su informacinių technologijų specialistais, diegiama naujovė — nuo šiol atėjusiam prisiregistruoti ar telefonu besiregistruojančiam pacientui bus privaloma palikti savo telefono numerį. „Dvi dienos prieš numatytą konsultaciją bus išsiunčiama perspėjimo žinutė, kurioje bus du žodžiai: taip ir ne. Jei žmogus dėl kokių nors priežasčių negali atvykti, jis turės atrašyti su žodžiu NE arba paskambinti į registratūrą ir atšaukti konsultaciją“,— paaiškino apie diegiamą naujovę pašnekovė. Tai pradės veikti artimiausiu metu.
Ligoninės direktorė bei jos pavaduotoja apgailestavo, kad šiuo metu, nors visur: ir registratūroje, ir prie gydytojų kabinetų yra informacija, kurioje prašoma, iškilus problemoms dėl neatvykimo, informuoti registratūrą, ne visi pacientai elgiasi atsakingai ir informuoja apie savo neatvykimą.

Registruojasi tradiciškai
Užsiregistruoti ar pasiteirauti, pasiaiškinti dėl ko nors VšĮ Regioninės Telšių ligoninės konsultacinės poliklinikos registratūroje galima dviem telefono numeriais: 77022 ir 77020. Telšių kodas 444. Registratūros darbuotojos pasakojo, jog įrengtas antras registratūros telefono numeris, nes būdavę skundų, jog gyventojams tenka ilgai skambinti. „Daugiausia skambučių, kaip ir prisiregistruoti norinčių žmonių pačioje registratūroje, sulaukiame iš ryto. Būna, jog skamba telefonas ištisai. Kai telefonas nesuskamba kelias minutes, net nustembame“,— šypsosi vyr. registratorė V.Girdenienė.
Nors pas gydytojus konsultantus galima prisiregistruoti ir elektroniniu būdu per sergu.lt svetainę, tačiau daugiausia VšĮ Regioninės Telšių ligoninės konsultacinės poliklinikos pacientai mėgsta registruotis „gyvai“ arba telefonu.
Kad pacientai, atvykę į registratūrą, nepatirtų kokių nors nepatogumų, registratorės primena: atvykstant registruotis, BŪTINA turėti asmens dokumentą, gydytojo siuntimą bei žinoti savo asmeninio telefono numerį. Tinkamai pasiruošę ir susiruošę, greičiau užsiregistruosite ir nereikės patirti papildomų rūpesčių ar nesusipratimų.
Daugiausia bėdų, pasak pašnekovių, kyla tuomet, kai gyventojai atvyksta pas gydytojus konsultantus, neturėdami siuntimo. Tokiu atveju nieko padėti negalima, nebent pasiūlyti už paslaugą ar konsultaciją susimokėti pačiam.
VšĮ Regioninės Telšių ligoninės direktorės pavaduotoja medicinai S.Simaitytė priminė, jog be siuntimo galima kreipti tik pas odos gydytoją arba kai patiriama „šviežia“ — per 24 val. trauma.

Sudėtinga sistema
Paprastai pacientai Konsultacinės poliklinikos registratūroje regi tik nedidelę dalį registratorių kolektyvo darbo: visi žino, jog jaukiame, žalumos pilname laukiamajame reikia prieiti prie vieno iš keturių registratūros langelių, čia pateikti asmens dokumentą, gydytojų išrašytą siuntimą ir netrukus jau galima eiti prie konsultuojančio specialisto kabineto arba gauti taloną, kai tenka įsirašyti į laukiančiųjų eilę. Tačiau čia iš tiesų registratorių kolektyvo darbas tik prasideda. Informacija apie pacientą ir jam paskirtą konsultaciją iškart nukeliauja į šalia esančioje patalpoje stovintį kompiuterį, kur kitos registratūros darbuotojos tarp didžiulių lentynų, pilnų pacientų medicininių kortelių, pagal pacientui suteiktą ID kodą, randa jo kortelę ir netrukus ji atsiduria atitinkamo gydytojo kabinete. Po konsultacijos slaugytojos korteles grąžina registratūrai. Čia registratorės jas tvarkingai vėl sudeda į vietą.
Nepasiklysti ilgose ir aukštose medicininių kortelių lentynose padeda telšiškių registratūros moterų prieš penkerius metus, kai Konsultacinės poliklinikos registratūra atsinaujino, sukurta, pačių sumąstyta sistema: kiekviena kortelė turi tam tikrą spalvos žymeklį, ta spalva keičiama kas du šimtai kortelių. „Jei kartais dėl žmogiškos klaidos kokią kortelę ir padedame į ne tą vietą, iš tolo matyti, kad ne ta spalva „įkrito“,— šypsosi vyr. registratorė V.Girdenienė ir vyr. slaugytoja B.Kelpšienė.
„Pacientams jų medicininių kortelių į rankas neduodame“,— tvirtino poliklinikos vyr. slaugytoja B.Kelpšienė. Tai daroma dėl šio svarbaus medicininio dokumento saugumo. Popiet, kaip rodo vyresnioji registratorė V.Girdenienė, registratūros darbuotojos turi nuo keliolikos iki keliasdešimt, priklausomai nuo pacientų gausos, lapų, kuriuose užfiksuoti išankstinės registracijos duomenys: reikia kiekvieno šio paciento surasti medicininę kortelę, surūšiuoti pagal gydytojų kabinetus.
Be to, registratūroje yra vieta, kur iš Konsultacinės poliklinikos bei ligoninės suplaukia visa informacija apie pacientams suteiktas konsultacijas ar tyrimus, skirtus juos siuntusiems šių šeimos gydytojams.

Kortelių daugėja
Nors lentynos su kortelėmis užima dvi patalpas, tačiau darosi ankšta. Jau nuspręsta medicinos kortelėms skirti dar vieną patalpą. Pokalbio dieną Konsultacinės poliklinikos registratūroje buvo jau sukaupta 48 tūkst. 396 kortelės. Kaip teigė pašnekovės, kasdien užrašoma mažiausiai dešimt naujų medicininių kortelių — dažniausiai tai iš aplinkinių rajonų į konsultacijas ar tyrimus į VšĮ Regioninę Telšių ligoninę ar jos Konsultacinę polikliniką atvykstantiems pacientams. Telšių medikų konsultacijas dažnai renkasi Plungės, Rietavo, Šiaulių, Kuršėnų, Mažeikių rajonų gyventojai, pasitaiko atvykstančių ir iš Vilniaus, Kauno, Pakruojo, Palangos ir kitų vietovių. „Žmonės renkasi, kur jiems patogiau, galbūt ir greičiau gauti konsultaciją“,— sako pašnekovės.

Kaskart tobulėja
Kad pacientų srautas įspūdingas, rodo skaičiai. Pavyzdžiui, VšĮ Regioninės Telšių ligoninės konsultacinės poliklinikoje per mėnesį suteikiama apie 500 dermatovenerologo konsultacijų, apie 200 — pulmonologo, apie 300 konsultacijų suteikia gastroenterologai ir tiek pat — echoskopuotojai. Visi dirba daug ir nuoširdžiai, kad tik mažėtų pacientų eilės, o ligoniai kuo greičiau gautų jiems reikalingą gydymą — sutartinai tvirtino pašnekovės.
Konsultacinėje poliklinikoje, kuriai vadovauja gydytoja Giedrė Girdvainytė, šiuo metu dirba 44 gydytojai konsultantai, 32 bendrosios praktikos slaugytojos, tvarka ir švara rūpinasi ūkio reikalų tvarkytoja bei dvi valytojos.
„Registratūra yra svarbi jungianti grandis tarp pacientų ir gydytojų, bendraujanti tiek su pacientais, tiek su gydytojais. Registratūros darbuotojoms tenka spręsti nemažai problemų. Mes išklausome registratorių norus, stengiamės į juos atsižvelgti, dedame visas pastangas, kad tobulintume sistemą ir gerintume sąlygas visiems: ir pacientams, ir gydytojams“,— apibendrino pokalbį VšĮ Regioninės Telšių ligoninės direktorės pavaduotoja medicinai Simona Simaitytė.

2 komentarai

  1. kulturos nulis sioms moterims, yra teke ne karta tureti reikalu, tai visada budavo labai nemandagios ir grubios. tikrai joms netinka toks darbas

Daugiau nekomentuojama.