Savivaldybės taryba leido Savivaldybės administracijai pirkti mikroautobusą. Jis, aišku, „paliesins“ rajono biudžetą. Neva autobusiuko reikia, kadangi tenka dažnai kur nors vykti gausesnėms grupelėms valdininkų.
Alvydas Ivoncius
Neaišku, kiek automobilis bus reikalingas
Tarybos sprendimo aiškinamajame rašte teigiama, kad leidžiama pirkti M1 klasės automobilį už ne didesnę kaip 62 tūkst. eurų sumą. Neva automobilis reikalingas darbuotojų ekonomiškesniam vykimui į mokymus, susitikimus, konferencijas, komandiruotes, kai iškeliauja didesnis darbuotojų skaičius.
Tarybos sprendimo aiškinamajame rašte nerašoma, kiek dažnai susiklosto tokios situacijos, kai tenka išvykti kur nors gausesniam Savivaldybės administracijos ar kitų įstaigų darbuotojų būreliui.
Savivaldybės automobiliais dažniausiai riedama į kitus Lietuvos miestus: Vilnių, Kauną, Šiaulius, Klaipėdą ir panašiai. Bet kelis kartus kažko važiuota į Rygą, tačiau kelionių suvestinėje, pateiktoje Tarybos nariui Algirdui Bacevičiui, niekuomet nenurodomas tikslas. Dar blogiau – dažniausiai įrašomi vien vairuotojai, o keleiviai kažkodėl slepiami. Tiesa, kartais kaip vairuotojai įrašyti Kęstutis Gusarovas, Tomas Katkus, Agnė Jakavičiūtė-Miliauskienė. Matyt, jie patys vairavo, tačiau nežinia, ar vyko vieni, ar su „palyda“.
O kiek dažnai reikia mikroautobuso, atspindi kita A.Bacevičiui pateikta informacija. Savivaldybės administracija jam parašė: „Taip pat, pažymėtina, kad su seniūnijų turimais mikroautobusais Administracijos specialistai važiavo šiomis datomis: 2023-03-30 – Kaunas, Žemės ūkio akademija; 2023-05-16 – Vilniaus oro uostas; 2023-05-20 – Vilniaus oro uostas; 2023-06-20 – 2023-06-25 – Čekija; 2024-01-10 – Prezidento rūmai; 2024-01-12 – Plungė; 2024-02-09 – Vilnius (Vyriausioji rinkimų komisija); 2024-04-02 – 2024-04-03 – Vilnius, mokymai“.
M1 klasės automobilis – transporto priemonė keleiviams vežti, turinti ne daugiau kaip 8 sėdimas vietas keleiviams ir 1 sėdimą vietą vairuotojui.
Vadai po miestą paspirtukais kažkodėl nelakstė
Mikroautobusas kelia kur kas mažiau abejonių nei kai kurios kitos Savivaldybės administracijos „transporto priemonės“. Prieš keletą metų Savivaldybės administracija nusipirko bene keturis… elektrinius paspirtukus. Du, geresni, turėjo būti skirti rajono vadovams palakstyti, o kiti du – valdininkams, kad galėtų „geriau eiti tarnybines pareigas“. Ši užgaida, aišku, kainavo tūkstančius eurų. Tačiau nei tuomečio mero Kęstučio Gusarovo, nei Savivaldybės administracijos vadovų, net valdininkų neteko regėti lakstančių po miestą, tuo labiau – po rajoną, elektriniais paspirtukais.
Tačiau 2022 metais Savivaldybė spaudoje gyrėsi: „Du skirti Savivaldybės vadovams ir visiems administracijos darbuotojams, kiti du – Viešosios tvarkos užtikrinimo skyriaus specialistams“.
„Tokios susisiekimo priemonės Savivaldybė dar neturėjo, tad džiaugiamės, kad ir Administracijos darbuotojai galės prisidėti prie tvarios aplinkos kūrimo, ekonominių sąnaudų mažinimo ir laiko taupymo. Mieste atstumai nedideli, aplink Telšius gausu ežerų ir pasivaikščiojimo vietų – tad paspirtukai bus ypač efektyvi susisiekimo, viešosios tvarkos užtikrinimo priemonė, o Savivaldybės vadovai ir darbuotojai galės greičiau pasiekti įvairius objektus, apžiūrėti darbus, išvengti susidariusių kamščių mieste“, – krykštavo iš džiaugsmo Savivaldybės administracija.
Panašu, džiaugėsi ir vadovai: „Paspirtukai jau išbandyti, Administracijos direktorius Tomas Katkus ir Viešosios tvarkos užtikrinimo skyriaus komanda džiaugiasi naujomis transporto priemonėmis ir tikisi, kad Savivaldybės administracijos darbuotojai sėkmingai naudosis naujomis transporto priemonėmis, taip prisidėdami ir prie retesnio naudojimosi tarnybiniais automobiliais“.