Savivaldybei kažkodėl prireikė „poniško“ mikroautobuso

Birželio mėnesį rašėme, kad Savivaldybės taryba leido Savivaldybės administracijai pirkti mikroautobusą. Jis, aišku, „paliesins“ rajono biudžetą. Neva autobusiuko reikia, kadangi tenka dažnai kur nors vykti gausesnėms grupelėms valdininkų. O kai Taryba leido, Savivaldybės administracija paskelbė viešojo pirkimo konkursą. Jo techninė specifikacija gerokai nustebino. Pasirodo, kažkodėl kažkur valdininkams nuvykti prireikė gana „poniško“ mikroautobuso.
Alvydas Ivoncius

Reikia išvykti valdininkų būreliui
Tarybos sprendimo aiškinamajame rašte teigiama, kad leidžiama pirkti M1 klasės automobilį už ne didesnę kaip 62 tūkst. eurų kainą. Neva automobilis reikalingas darbuotojų ekonomiškesniam vykimui į mokymus, susitikimus, konferencijas, komandiruotes, kai iškeliauja didesnis darbuotojų skaičius.
Tarybos sprendimo aiškinamajame rašte nerašoma, kiek dažnai susiklosto tokios situacijos, kai tenka išvykti kur nors gausesniam Savivaldybės administracijos ar kitų įstaigų darbuotojų būreliui.
Savivaldybės automobiliais dažniausiai riedama į kitus Lietuvos miestus: Vilnių, Kauną, Šiaulius, Klaipėdą ir panašiai. Bet kelis kartus kažko važiuota į Rygą, tačiau kelionių suvestinėje, pateiktoje Tarybos nariui Algirdui Bacevičiui, niekuomet nenurodomas tikslas. Dar blogiau – dažniausiai įrašomi vien vairuotojai, o keleiviai kažkodėl slepiami. Tiesa, kartais kaip vairuotojai įrašyti Kęstutis Gusarovas, Tomas Katkus, Agnė Jakavičiutė-Miliauskienė. Matyt, jie patys vairavo, tačiau nežinia, ar vyko vieni, ar su „palyda“.
O kiek dažnai reikia mikroautobuso, atspindi kita A.Bacevičiui pateikta informacija. Savivaldybės administracija jam parašė: „Taip pat, pažymėtina, kad su seniūnijų turimais mikroautobusais Administracijos specialistai važiavo šiomis datomis:
2023-03-30 – Kaunas, Žemės ūkio akademija; 2023-05-16 – Vilniaus oro uostas; 2023-05-20 – Vilniaus oro uostas; 2023-06-20 – 2023-06-25 – Čekija; 2024-01-10 – Prezidento rūmai; 2024-01-12 – Plungė; 2024-02-09 – Vilnius (Vyriausioji rinkimų komisija); 2024-04-02 – 2024-04-03 – Vilnius, mokymai“.

Parašė skundą Antikorupcijos komisijai
M1 klasės automobilis – transporto priemonė keleiviams vežti, turinti ne daugiau kaip 8 sėdimas vietas keleiviams ir 1 sėdimą vietą vairuotojui.
Susipažinęs su paskelbto viešojo pirkimo konkurso technine specifikacija, A.Bacevičius parašė skundą Antikorupcijos komisijai. Skunde rašoma: „Kaip įprasta, skelbiant viešą pirkimą yra sudaroma ir pateikiama automobilio techninė specifikacija, kurios reikalavimus turi atitikti viešo pirkimo dalyvių siūlomas automobilis. 2024-06-18 Telšių rajono savivaldybės internetinėje svetainėje pasirodė informacija apie mikroautobuso pirkimą viešo konkurso būdu ir pateikta automobilio techninė specifikacija. Specifikacijos reikalavimai yra specifiniai, pertekliniai, aiškiai pritaikyti konkrečiam automobiliui, akivaizdu, kad specifikaciją sudaręs Savivaldybės administracijos darbuotojas galimai yra jau radęs konkretų automobilį, pagal jo duomenis ir sudarė techninę specifikaciją, nes joks serijiniu būdu gaminamas automobilis neatitiktų specifikacijos reikalavimų“.
A.Bacevičius pareiškė, kad spaudoje paskelbus apie autobusiuko pirkimą, informacija apie konkursą iš Savivaldybės svetainės dingo.

Užsigeidė perteklinės įrangos
Tačiau A.Bacevičius jau buvo išsisaugojęs pirkinio techninę specifikaciją. Pagal ją, mikroautobusas turėjo būti: ne mažiau 125 kW 170 AG galios; pavarų dėžė – automatinė; priekinių ratų varančioji sistema; 6 kryptimis elektra reguliuojamos vairuotojo ir keleivio sėdynės su reguliuojama juosmens atrama ir porankiais; stogo bėgeliai; panoraminis stogas; konsolė įmontuota viršuje ir ant grindų; atlenkiamas – automatinis tempimo kablys; ne mažiau 15 garsiakalbių; ,,Ambient ligjt“ įvairių spalvų salono apšvietimas; medžiaginių kilimėlių komplektas (salono priekyje, gale ir bagažinėje). Čia ne visos techninės specifikacijos sąlygos, kitos tikrai reikalingos, tačiau šios kelia įtarimų.

Daugiau skaitykite „Kalvotojoje Žemaitijoje“ (Nr. 54)