SMART uždaviniai interneto svetainei: kaip juos nustatyti?

Valdant interneto svetainę, kartais gali atrodyti, kad tarsi esate traukiami į daugybę skirtingų krypčių vienu metu: pardavimai, kuriuos reikia atlikti, turinys, kurį reikia paskelbti, klientai, kuriems reikia atsakyti. Turint tiek daug įsipareigojimų, gali būti lengva pamiršti, kodėl iš viso pradėjote savo verslą. Tačiau nustatę specifinius, išmatuojamus, pasiekiamus, aktualius ir savalaikius (SMART) uždavinius savo svetainei, dėmesį galėsite sutelkti į tai, kas svarbiausia.

Kas yra SMART uždaviniai?
Kaip jau tikriausiai supratote, SMART yra žodžių specifinis (angl. specific), išmatuojamas (angl. measurable), pasiekiamas (angl. attainable), aktualus (angl. relevant) ir savalaikis (angl. timely) akronimas. Šiuos penkis kriterijus atitinkantys uždaviniai paprastai būna veiksmingesni nei tie, kurie yra pernelyg platūs, ambicingi ir dviprasmiški. Greitai ir paprastai paaiškinsime, ką reiškia kiekvienas SMART elementas ir kaip jį galima pritaikyti:
* Specifinis. Konkretus uždavinys yra siauros apimties ir sutelktas į vieną tikslą. Jis labai svarbus įgyvendinant bet kokius planus, nes suteikia jums aiškią perspektyvą. Pavyzdžiui, galite užduoti sau klausimą: kaip planuojate padidinti savo pelną ir kokių išteklių tam reikės?
* Išmatuojamas. Jei tikslas nėra išmatuojamas, negalima žinoti, kada jis pasiektas. Paprastai kuriant išmatuojamą uždavinį, derėtų pasirinkti skaičių ar kiekybinę metriką, į kurią reikia atkreipti dėmesį. Pavyzdžiui, tai gali būti procentinė dalis arba konkreti pinigų suma.
* Pasiekiamas. Kalbant apie kiekvieną verslą, ambicingi tikslai yra labai svarbūs. Tačiau tuo pačiu verta išlikti realistais. Jeigu jūsų pajamos nuolat augo 5 proc. per mėnesį, bandymas jas padidinti 20 proc. gali būti neadekvatus — ypač neatlikus jokių reikšmingų produktų, kainų ar reklamos pakeitimų.
* Aktualus. Kad ir koks mažas, kiekvienas jūsų išsikeltas uždavinys turėtų atitikti ilgalaikius tikslus ir padėti juos pasiekti. Apsvarstykite, kodėl pirmiausia sukūrėte savo svetainę. Pavyzdžiui, pelno didinimas yra svarbus uždavinys, jeigu jūsų pagrindinis tikslas — generuoti pajamas.
* Savalaikis. SMART uždaviniams turi būti nustatytas terminas arba laikotarpis. Jeigu nei vieno iš jų nėra, motyvacijos siekti tikslų gali būti kur kas mažiau. Svarbu skirti pakankamai laiko planui įvykdyti. Tačiau tuo pačiu jo turėtų būti ir ne per daug, kad būtų kuo mažiau laiko atidėliojimams.
Kaip matote, šiek tiek patikslinus abstrakčius ir neaiškius uždavinius, juos galima paversti daug efektyvesniais. Dabar belieka išsiaiškinti, kaip juos nustatyti.
Tiesa, jeigu dar neturite savo interneto svetainės ir tik planuojate ją kurti, jums, be abejonės, reikės domeno. Jį greitai ir paprastai užregistruoti galite čia.

SMART uždavinių išsikėlimas
Tokius uždavinius savo svetainei galite nustatyti atlikdami keturis paprastus žingsnius:
1. Tobulintinų vietų identifikavimas. Pirmiausia turite surasti savo svetainės aspektus, kurie galėtų būti bent šiek tiek geresni. Vienas iš būdų tai padaryti — nustatyti ir apklausti suinteresuotas šalis, kurios paprastai, jei dirbate ne vieni, yra kiti jūsų komandos nariai. Pažvelkite į savo svetainę iš įvairių perspektyvų. Pavyzdžiui, įvertinkite jos turinį: apgalvokite, ar jis tikrai vertingas ir patrauklus, kaip galėtumėte pagerinti jo kūrimo procesą.
2. Atskaitos taško nustatymas. Tai reiškia, kad turėtumėte išsiaiškinti, kurioje stadijoje šiuo metu yra jūsų svetainė. Jei to nepadarysite dabar, po to gali būti sunku įvertinti, ar jūsų pastangos siekiant tikslo buvo efektyvios. Galbūt planuojate skirti šiek tiek papildomo laiko ir energijos naujiems svetainės lankytojams pritraukti? Tokiu atveju dėmesį reikėtų sutelkti ne tik į didesnį, bet ir tinkamą srautą — juk lankytojai ir klientai nėra tas pats.
3. Keleto uždavinių išsikėlimas. Surinkus šiek tiek informacijos ir nustačius atskaitos tašką, laikas pereiti prie uždavinių išsikėlimo. Pirmiausiai patariama apsiriboti ties keletu jų. Tiesa, kartais tai gali būti pakankamai sudėtinga. Tačiau sutelkus savo dėmesį į keletą konkrečių uždavinių, juos pasiekti tampa lengviau.
4. Uždavinių sekimas. Tai darant, labai svarbu nuolat vertinti konkrečius skaičius, kurie bene geriausiai atspindi jūsų pažangą. Jei jūsų uždavinys yra pritraukti daugiau lankytojų, padidinti jų įsitraukimą ar konversijų rodiklius, esamiems rezultatams įvertinti galite naudoti, pavyzdžiui, „Google Analytics“.
Šis gidas suteikia jums gaires, kaip nusistatyti SMART uždavinius savo interneto svetainei. Tiesa, reikėtų suprasti, kad ir nepavykus jų įgyvendinti, svarbiausia yra pastangos. Tuomet bet kokiu atveju iš to išmoksite kažko naujo ir vertingo, kas ateityje galbūt padės išvystyti sėkmingą strategiją.