Prekyba internetu šiandien yra populiaresnė nei bet kada anksčiau. Tokią tendencija lemia ne tik pagumas apsiperkant, tačiau ir įvairūs aplinkos veiksniai. Puikiu pavyzdžiu galima laikyti COVID-19 pasaulinę pandemiją, kurios metu didžioji dalis fizinių verslų buvo elementariai paralyžuoti. Supratę, jog susiklosčiusi pandeminė situacija greit nesibaigs, žmonės pradėjo ieškoti būdų, kurie galėtų padėti jų verslams išsilaikyti. Šiuo atveju internetinė prekyba buvo tai, kas išgelbėjo milijonus verslų visame pasaulyje. Statistikos duomenimis, 2020 metais elektroninė prekybą visame pasaulyje pasiekė net 26,7 mlrd. JAV dolerių vertę. Panašu, jog žmonių pirkimo įpročiai pasikeitė, todėl didelė tikimybė, jog tokios elektroninės prekybos augimo tendencijos išliks dar ilgam.
Nepaisant elektroninės prekybos augimo dėl COVID-19, toks verslo metodas egzistuoja jau nuo 1969 metų. Žinoma, tais laikais elektroninė prekyba buvo gana primityvi, todėl lyginti jos su šiandieninėmis galimybėmis nereikėtų. Dar XXI a. pradžioje turėti elektronines parduotuves galėjo tik didelės įmonės, pajėgios investuoti į tokio pobūdžio verslo plėtrą. Šiandien situacija yra akivaizdžiai pasikeitusi. Dabar elektroninė parduotuvė yra tai, ką gali turėti kiekvienas. Skaičiuojama, jog šiandien internete yra apie 24 mln. internetinių parduotuvių. Tokie skaičiai akivaizdžiai parodo elektroninio verslo prieinamumą visame pasaulyje.
Prekyba prekėmis ar paslaugomis visame pasaulyje
Vienas didžiausių elektroninės prekybos privalumų – galimybė prekiauti prekėmis ar paslaugomis visame pasaulyje. Dažnai pasitaiko atvejų, kuomet parduodama produkcija nėra itin populiari šalyje, kurioje gyvena elektroninės parduotuvės savininkas, tačiau ypač populiari užsienio šalyje. Tokiu atveju verslo atstovai stengiasi atsigręžti į būtent į tas šalis, kuriose parduodama prekė yra populiariausia. Tai padeda užtikrinti nuolatines pajamas, kas ir yra pagrindinis elektroninės prekybos prioritetas.
Turbūt kiekvienas bent kartą yra pirkęs prekių iš „AliExpress”, “Amazon” ar panašių elektroninės komercijos milžinų. Dažniausiai pirkimas iš šių platformų reiškia, jog užsakyta prekė pirkimo momentu yra užsienyje, tačiau per tam tikrą laiką ji yra sėkmingai pristatoma užsakovui. Šiomis dienomis logistika yra išsiplėtusi visame pasaulyje, todėl prekių pristatymas jau seniai nebėra sudėtingas ar keblus.
Kaip jau minėta anksčiau, pristatyti prekes į praktiškai bet kokią pasaulio šalį šiandien yra paprasta. Dažnai prekių pristatymo klausimas apie elektroninės parduotuvės verslą galvojantiems žmonėms tampa lemiamu aspektu, verčiančiu tokio tipo prekybos idėjų atsisakyti. Vis dėlto viskas yra kur kas paprasčiau. Tereikia pasidomėti apie prekių pristatymo galimybės skirtingose logistikos įmonėse bei pasirinkti sau tinkamiausią.
Vis labiau didėjanti elektroninių parduotuvių tarpusavio konkurencija
Elektroninėse parduotuvėse žmonės pardavinėja praktiškai bet ką, kas yra legalu ir neprieštarauja esamiems įstatymams. Milijonuose skirtingų elektroninių parduotuvių yra pardavinėjama tūkstančiai skirtingų prekių segmentų. Pradedant higienos priemonėmis, baigiant įvairiausia garso ar vaizdo įranga – parduodama produkcija gali būti pati įvairiausia.
Žinoma, didelis eleketroninių parduotuvių skaičius taip pat lemia ir milžinišką jų tarpusavio konkurencija. Konkurencija vienareikšmiškai yra vertinama kaip sunkinanti aplinkybė kiekvienam elektroninės parduotuvės savininkui. Nors kiekvienas internete parduodamų prekių segmentas pasižymi skirtingo lygio konkurencija, tačiau šiandien ji yra pasiglemžus praktiškai visas parduodamų prekių nišas bei segmentus. Nors tokia šių laikų realybė ir skamba gana gąsdinančiai, tačiau tai nereiškia, jog užsidirbti iš internetinės prekybos nėra įmanoma.
Elektroninių parduotuvių tarpusavio konkurencija dažnai pakiša koja smulkiems internetinio verslo atstovams. Tokiu atveju šie ieško išeičių, todėl neretai griebiasi dar niekur neregėtų marketinginių strategijų. Pasitaiko, jog marketinginės naujovės ne tik leidžia išlaikyti verslą, tačiau taip pat tampa ir tikrų tikriausiu spyriu, padedančiu išsiubuoti vystomos elektroninės prekybos karuselę. Tai tik parodo, jog konkurencija bei jos bijojimas labiau yra pasiteisinimas o ne tikroji priežastis nepradėti elektroninio verslo. Viskas yra įmanoma, kuomet yra įdedama pakankamai darbo bei pastangų.
Pagrindiniai reikalavimai, kurių dėka elektroninė parduotuvė turės didesnę tikimybę tapti sėkminga
Sėkminga internetinė parduotuvė yra ta, kuri jos savininkui generuoja nuolatinį pelną. Visiškai natūralu, jog pinigai bei pelnas yra vienas iš pagrindinių verslo prioritetų. Norint, jog elektroninė parduotuvė reguliariai generuotų pelną, reikia įdėti gana nemažai pastangų. Egzistuoja didelė tikimybė, jog tvarkingoje elektroninėje parduotuvėje apsilankę asmenys laikui bėgant į ją norės sugrįžti dar kartą.
Suprantama, jog elektroninės parduotuvės turėjimas nebūtinai turi būti pagrįstas numatytomis taisyklėmis. Tačiau turbūt pastebėjote, jog didžioji dauguma elektroninių parduotuvių vis tiek atrodo tarusavyje panašios. Taip yra todėl, kad žmonės yra linkę naudoti tai, kas yra laiko patikrinta bei patikima. Būtent dėl šios priežasties dauguma elektroninių parduotuvių turi panašų parduodamų prekių pateikimą ar išdėstymą. Laikui bėgant buvo suprasta, jog toks konceptas leidžia sukurti patogumo jausmą elektronines parduotuves lankantiems žmonėms bei potencialiems klientams. Ta pati situacija galioja ir pateikiamiems pardavėjo kontaktams, kuriais būtų galima susisiekti tuomet, jeigu prekės pristatymas būtų nesėkmingas ar pasitaikytų gamyklinis brokas.
Dar vienas svarbus elektroninės parduotubės elementas – apmokėjimų apdorojimo sistema. Iš esmės be šio elemento elektroninės parduotuvės egzistuoti negalėtų. Jos padeda iš prekes ar paslaugas perkančių asmenų nuskaityti tam tikrą dalį pinigų bei pervesti juos pardavėjui. Egistuoja begalė mokėjimo apdorojimo sistemų, todėl verta pasidomėti kiekvienos sistemos siūlomomis sąlygomis bei pasirinkti pačią tinkamiausią.
Internetas — puiki vieta papildomam uždarbiui
Internetas šiandien suteikia absoliučiai visas reikiamas galimybes papildomam uždarbiui. Tai skatina žmones vis dažniau jomis naudotis. Vieni internetinį verslą paverčia savo pagrindine veikla, tuo tarpu kitiems tai yra tik papildomų pajamų šaltinis. Nereikėtų išsigąsti, jeigu pačioje internetinio verslo pradžioje pardavimai nebūna itin dideli. Dažnai įsisiubuoti tokio tipo verslui reikia daugybės laiko, pastangų bei, žinoma, noro.