„Telšių autobusų parkas“ vėl ieško naujų „namų“

UAB „Telšių autobusų parkas“ vėl ieško kitų patalpų remonto dirbtuvėms. Paskelbto konkurso techninė specifikacija kelia nemažai klausimų ir pastebėjimų.
Alvydas Ivoncius

Lengva ranka pardavė
Primename, kad dar 2013 metais Savivaldybės taryba leido parduoti esą nebenaudojamą įmonės turtą Luokės gatvėje. Tačiau tas „nebenaudojamas“ turtas „Telšių autobusų parkui“ buvo būtinai reikalingas.
Priežatis, matyt, kyšojo kita: toje vietoje LIDL norėjo statyti prekybos centrą. Ir Telšių rajono vadovai sukruto parduoti „Telšių autobusų parko“ turtą: dirbtuves, aikšteles, degalinę ir kitus objektus. Tačiau pardavė vienam verslininkui, kuris esą buvo minėto turto bendraturtis. Apie tai rašėme ne kartą. Verslininkas perpardavė viską kompanijai LIDL vos ne už dvigubai didesnę kainą. Ši įtartina istorija charakterizavo rajono valdančiuosius.
Jie tikino, kad neva įmonei bus pastatyta nauja gamybinė bazė buvusių kareivinių teritorijoje, nors nei Savivaldybė, nei juo labiau „Telšių autobusų parkas“ pinigų statybai neturėjo. Už parduotą turtą Luokės gatvėje „Telšių autobusų parkas“ gavo 710 tūkstančių litų. Tuos pinigus įmonė „pravalgė“ ir nieko nestatė. Beje, primename, „Telšių autobusų parkas“ išperkamosios nuomos būdu buvo įsigijęs per milijoną litų kainavusį turistinį autobusą, kuris greičiausiai niekada neatsipirks, nes važiuoja Lietuvos maršrutais.
Rajono valdžia, pritarus Tarybai, leido parduoti įmonės turtą, net nežinodama, ar bus kitos tinkamos patalpos remonto dirbtuvėms ir aikštelė autobusams. O gal žinojo?

Svetimoje valdoje išleido pinigų
Tais pačiais 2013 metais nuspręsta nuomotis patalpas ir teritoriją. O tinkami, pasirodo, buvo Savivaldybės tarybos ir Darbo partijos nario Zenono Mockaus įmonei priklausę pastatas ir aikštelė Mažeikių gatvėje. Praėjo treji metai, baigėsi sutarties galiojimo laikas.
Taigi „Telšių autobusų parkas“ vėl paskelbė konkursą, nors Mažeikių gatvėje nuomojamoje teritorijoje pasistatė suspaustų dujų ir dyzelino degalines, už savo pinigus svetimame pastate įsirengė apžiūros duobę, išleido pinigų elektros ir dujų įvadams.
Jeigu būtų nuspręsta nuomotis pastatą ir teritoriją kitur, degalines vėl tektų statyti iš naujo. Tiesa, konteinerinę suspaustų dujų degalinę galima perkelti, tačiau vis viena reikalingi pamatai, elektros ir dujų įvadai.
Apie tai, kaip buvo vykdoma su UAB „Zimtransa“ (buvusi Z.Mockaus įmonė) sudaryta sutartis, ne kartą rašėme. Primename kai kuriuos svarbiausius dalykus. Nors sutartyje reikalauta išasfaltuoti aikštelę, to nepadaryta. Tinkamai neveikė ventiliacija, jos nebuvo autoelektriko ir suvirintojo patalpose.

Tik dabar atsibudo?
2013 metais „Telšių autobusų parkas“ ne kartą švelnino konkurso sąlygas. Daug ko buvo atsisakyta. O paskui — prireikė.
Dabartinėse konkurso sąlygose vėl reikalaujama ventiliacijos autoelektriko ir suvirintojo darbo vietose. Vadinasi, tai būtina. Tad kodėl šio reikalavimo ir sutarties vykdymo nepaisyta anksčiau? Dar daugiau: dabar jau reikalaujama, kad kiekvienoje autobusų remonto vietoje būtų įrengta išmetamųjų dujų ventiliacija. 2013 metais to nereikėjo?
Dabar reikalaujama, kad būtų autobusų apžiūros ir remonto duobė. Kaip minėta, 2013 metais, paskelbus konkursą, jos nereikėjo, tačiau jau 2014 metais „Telšių autobusų parkas“ ją svetimame pastate įsirengė už savo pinigus.
Naujoje konkurso techninėje specifikacijoje rašoma: „Patalpos turi būti neužterštos žmogaus sveikatai kenksmingomis medžiagomis“. O nuomojamas pastatas —  sovietiniais laikais bene prieš keturiasdešimt metų statytas mineralinių trąšų sandėlis. Tačiau 2013 metais nebuvo reikalaujama cheminėmis medžiagomis neužterštų patalpų. Dabar reikalaujama, kad teritorija būtų asfaltuota arba dengta betono danga. O juk trejus metus nei rajono vadovai, nei „Telšių autobusų parkas“ taip ir nepareikalavo įvykdyti su nuomotoju sudarytos sutarties vieno punkto: išasfaltuoti aikštelę. Taip, ji buvo kažkada asfaltuota, tačiau atrodė apgailėtinai. Todėl sutartyje ir buvo nurodyta, kad nuomotojas aikštelę privalo išasfaltuoti.
Dėl nuomos sutarties punktų nevykdymo diskusijos virė Antikorupcijos komisijoje. Kaip ir dėl kitų svarstytų reikalų, taip ir šis liko nebaigtas nagrinėti. Savivaldybės tarybos Antikorupcijos komisija… užmigo: posėdžiai jau kuris laikas neberengiami.
Šįsyk vėl reikalaujama įrengti aikštelėje nuo lietaus ir sniego apsaugotą autobusų patikrinimo duobę. Jos reikalauta ir 2013 metais pirmosiose konkurso sąlygose. Paskutinio konkurso sąlygose šio reikalavimo kažkodėl nebeliko.
Dabartinėmis konkurso sąlygomis „Telšių autobusų parkas“ įrodo: visa, kas buvo būtina ir atsisakyta 2013 metais, yra reikalinga. Beje, ir asfaltuota, o ne asfalto likučių aikštelė.

Pasiliks ten pat?
Įtartinomis aplinkybėmis leisdami parduoti „Telšių autobusų parko“ turtą rajono vadovai ir valdantieji politikai sukūrė „Telšių autobusų parkui“ sudėtingas situacijas. Gauti pinigai už parduotą turtą (manytume, jis buvo vertas kur kas daugiau) nepanaudoti statyti naujai gamybinei bazei. Tinkamos vietos, išskyrus dabar nuomojamą pastatą, nelabai buvo 2013 metais, tai nejaugi atsirado dabar?
Pagal dabartines konkurso sąlygas, UAB „Zimtransa“ turimas pastatas ne visai atitiks keliamus konkurso reikalavimus. Vadinasi, šiai bendrovei teks dar šiek tiek investuoti, jei norės išnuomoti pastatą ir teritoriją „Telšių autobusų parkui“. O jei nenorės? Ir jei neatsiras kitų tinkamų patalpų?