„Virusu aplipusi“ politikų reklama

Kęstutis Gusarovas ir Imantas Motiejūnas, reikia manyti, labai užsiėmę asmenys. Vis tik rado laiko apžiūrėti rentgeno aparatą ir „fotosesijai“ prie jo.

Siaučia virusas, bet politinės reklamos apraiškos matosi net ir tokiomis aplinkybėmis. Ir kas čia pasakys: tai „įprastinė“ ar reklaminė mūsų politikų veikla? Vis dėlto ji atrodo gana keistokai.

Alvydas Ivoncius

Tarpininkavimas gali reikšti politinį protekcionizmą
Štai Savivaldybės administracijos direktorius atviruko formatu pranešė, kad Telšiuose įsteigtai karščiavimo klinikai paskirtas rentgeno aparatas. Puiki naujiena. Tik štai kas: I.Motiejūnas dėkoja Seimo narei Rimantei Šalaševičiūtei, kuri neva tarpininkavo dėl šio aparato skyrimo. O juk politikos užkulisiuose kalbama, kad Seimo rinkimuose Telšių vienmandatėje apygardoje esą vietos „valstiečiai“ nekels savo kandidato, bet rems R.Šalaševičiūtę.
Dėkodamas I.Motiejūnas paminėjo ir aparato kainą: 150 tūkst. eurų.
Vienas labiausiai paplitusių ir paprasčiausių politinės reklamos triukų yra politiką susieti su „gerais darbais“. Todėl neva tarpininkaujant Seimo nariams, asfaltuojami žvyrkeliai, remontuojamos mokyklos ir atliekami panašūs darbai.
Karščiavimo klinikos steigiamos visoje Lietuvoje. Ir visos stengėsi kaip nors apsirūpinti rentgeno aparatais. Dauguma tai padarė neafišuodamos, kad kažkas „tarpininkavo“. Kita vertus, karščiavimo klinikos steigiamos šalies valdžios nurodymu, jos pareiga — padėti apsirūpinti reikiama įranga. Toji įranga perkama ne už politikų, o valstybės piliečių pinigus. Šiuo atveju I.Motiejūnas jiems padėkoti pamiršo. Čia nieko naujo: prisiskirdami dėl „tarpininkavimo“ sau nuopelnus, politikai paprastai pamiršta, kad visi darbai atliekami ir daiktai perkami už valstybės piliečių pinigus. Be to, „tarpininkavimas“ gali reikšti ir politinį protekcionizmą: jei esi valdžioje, tai turi daugiau galimybių ką nors „suveikti“ savo rinkėjams.

Daugiau skaitykite „Kalvotojoje Žemaitijoje“ Nr. 31 (10243)