Eismo saugumas Telšiuose — podukros vietoje?

Sumaištis Muziejaus gatvėje, o virš darbininkų galvos grėsmingai pakibęs ekskavatoriaus kaušas.

Pastaruoju metu „Kalvotosios Žemaitijos“ laikraščio redakciją užplūdo gyventojų skundai dėl tvarkomų miesto gatvių, nes jos tapo didžiuliu iššūkiu vairuotojams. Net senbuviams, kurie miestą žino užsimerkę, reikia sukti galvas, kaip patekti iš vieno miesto galo į kitą.

Algirdas Dačkevičius

Kur bevažiuotum, nurodyti apvažiavimai, tik kai kurie… į niekur. Išsiverčia tie, kurie gerai pažįsta miestą, o ką bekalbėti apie svečius?
Ir atsitik taip, jog vienu metu pradėtos tvarkyti kelios pagrindinės gatvės. Gyventojai pagrįstai klausia, kas tokio sumanymo iniciatorius?

Telšių valdantieji siūlo kentėti — juk miestas tvarkosi: vėliau bus gražu, miela ir gera… Tačiau, kiek galima kentėti — Respublikos gatvė jau bene treti metai tvarkoma.
Eismas visai paralyžiuotas tapo po to, kai buvo pradėta tvarkyti Muziejaus gatvė. Tai pagrindinė miesto arterija, jungianti su Dariaus ir Girėno mikrorajonu bei visomis aplink esančiomis gatvėmis, taip pat Ryškėnais, Žarėnais ir kitais kaimais. Iš pradžių buvo galima apvažiuoti Plungės, Alyvų ir Butkų Juzės gatvėmis. Aplinkkelio ruožas ilgesnis, tačiau buvo greičiau negu brautis pro dirbančius kelininkus. Bet ir čia „rojus“ greitai baigėsi. Atvažiavus iki parduotuvės MON, pasukti į Alyvų gatvę draudžiama. Ten pasitinka kelio ženklai nr. 303 (motorinio transporto eismas draudžiamas) ir nr. 613 (kelias į aklavietę). Išvada tokia: pamatęs tokį ženklą, kol dar gali, sukis. Jei ten negyveni, tai ir neverta rizikuoti, nes gali būti nubaustas policijos, o geriausiu atveju — sutikti nepravažiuojamą kliūtį. Tas pats laukia ir bandančių apvažiuoti iš Butkų Juzės gatvės. Ir dar tarsi pasityčiojimui pastatytas kelio ženklas su užrašu „Apvažiavimas“. Tik į kur tas apvažiavimas? Į niekur, arba į tokį pat šaršalyną, tik ten daug blogesnė situacija, nes laukia didesni automobilių „kamščiai“, be to, teks įveikti du šviesoforus.
Kartais nusidriekia automobilių eilės nuo Gedimino gatvės ir toliau. Ieškok neieškojęs to nelemto apvažiavimo, kito kelio paprasčiausiai nėra. Susidariusi padėtis jau nebe juokinga. Nenutrūkstančios automobilių kolonos vos juda. Kartą 700 metrų kelio ruožą nuo „Alkos“ muziejaus iki autobusų stoties pavyko įveikti tik per 25 minutes, o kas bandė išvažiuoti iš Dariaus ir Girėno gatvės, „kamštyje“ stovėjo dar ilgiau.
Apie dirbančių kelininkų saugumą kalbėti iš vis baugu. Grėsmingai virš galvų zujančios transporto priemonės jokio saugumo jausmo nesuteikia. Dažniausiai „kamščiai“ susidaro dėl to, jog, negalėdami prasilenkti, užstringa du sunkiasvoriai automobiliai. Tokį vaizdą teko stebėti vieną pavakarę apie 17 valandą, kai pats piko metas. Neprasilenkė miškavežis ir pačių kelininkų technika. Tąkart eismas mažiausiai pusvalandį buvo visiškai paralyžiuotas.
Pakalbėjus su kai kuriais Muziejaus gatvės gyventojais, priekaištų kelininkams neišgirsta. Žmonės įsitikinę, jog jie dirba gerai ir Muziejaus gatvę baigs greičiau tvarkyti negu Respublikos. Galų gale visiems suprantama, jog dėl eismo organizavimo darbininkai niekuo dėti. Dėl to galvas turėtų skaudėti valdininkams.
Jei automobiliai, nors ir su kliūtimis dar gali judėti, tai pėstieji, kaip visada, liko už borto. Apie juos nepagalvota arba jiems nebeliko vietos. Taip ir nardo žmonės kas kaip išmano tarp automobilių ir dulkių debesų, o kol nėra purvo, brenda iškastomis tranšėjomis. Kelininkai sukasi kaip išmanydami. Kad mažiau dulkėtų, jie kelią laisto vandeniu. Pasirodo, kai dulka, vairuotojai nevengia lėkti didesniu nei leidžiama greičiu, o vos tik kelią palaisčius, greitį smarkiai mažina. Pasak pajuokavusio darbų vykdytojo, tikriausiai nenori supurvinti savo automobilių.
Vairuotojai tarsi pasiskirstė į kelias grupes. Vieni kantriai burzgina variklius „kamščiuose“ ir laukia eilės pravažiuoti, kiti gudresni: kai tik galima išsukti iš eilės, apvažiuoja Dariaus ir Girėno, Petro Cvirkos bei Baltijos gatvėmis. Lygiagrečiai su Muziejaus gatve einančia Baltijos gatve, važiuojant iki galo, kas vyksta Ryškėnų pusėn, darbų zoną galima visiškai apvažiuoti. Tai patogiausias būdas įveikti nors pusę kliūčių. Tik čia atsiranda saugaus eismo bėda, kadangi Dariaus ir Girėno gatve galima važiuoti ne didesniu nei 20 kilometrų per valandą greičiu. Nieko nepadarysi — gyvenamoji zona. Tik spėkite, ar to KET reikalavimo kas laikosi? Na, gal vienas iš šimto. Tai šios gatvės gyventojams labai nepatinka, nes kyla didelis pavojus eismo saugumui. Gatvėje pėsčiasis turi pirmumą prieš transporto priemonę. Išeitis yra ir čia: važiuojant dar šiek tiek į priekį Muziejaus gatve, galima ir tai apvažiuoti, nusukant P.Genio gatve, tik ne visi vairuotojai bando savo kantrybę.
Kai kurie rado išeitį apvažiuoti visas kliūtis per garažų teritoriją iš Plungės į Beržų gatvę ir atvirkščiai. Tačiau ten pravažiavimas labai prastas — kaip po karo. Gal saugiau būtų sutvarkyti minėtą pravažiavimą ir įrengti ten aplinkkelį?
Ar planuojama ką nors daryti, gerinant eismo sąlygas, bandėme sužinoti Telšių rajono savivaldybėje. Iš pradžių ieškota Eismo saugumo komisijos pirmininko, tačiau paaiškėjo, jog tokio šiuo metu nėra. Klausimus komisijos pirmininko pavaduotojui Artūrui Stirbiui išsiuntėme balandžio 28-ąją. Atsakymą gavome gegužės 12 dieną, kai straipsnis buvo paruoštas spaudai, todėl Eismo saugumo komisijos sprendimą paskelbsime kitame laikraščio numeryje.

1 Komentaras

Komentarai nepriimami.